-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)
-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:43778 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

راهكارهاي بيان فلسفه حجاب در دانشگاهها در وضعيت فعلي چيست؟



مقدمتاً قبل از ارائه راه كارهاي فلسفه حجاب بايد گفته شود پديده بدحجابي در جامعه اسلامي از جمله منكرات اجتماعي محسوب ميگردد و در مذاق شرع اسلام بايد از منكرات نهي گردد.

و نهي از معناي خود با نفي تفاوتي اين چنين دارد كه نفي انكار صحت و بيان ناروا بودن عمل منكر است وليكن نهي از منكر مانع شدن و باز داشتن از منكر است از اين رو چاره اساسي و درمان اولي براي از بين بردن منكرات احياء امر به معروف و نهي از منكر در ميان مردم و به ويژه اجراي قاطع آن توسط دولت و نيروهاي اجرايي آن است. و به موازات چنين اقدامي است كه فعاليتهاي فرهنگي نيز جهت حمايت و پشتيباني فكري ومعنوي اين امر مقدس ميتوان ثمر بخش باشد. اشكال عمده در مبارزه با منكرات از جمله بدحجابي اكتفا نمودن به كار فرهنگي آن هم به صورت كم رنگ بوده است و تا زماني كه انديشه كار فرهنگي جايگزين عمل به احكام شروع ميگردد فساد و تباهي سرعت روز افزون خواهد داشت ناگفته نماند كه دهها علت ديگر نيز در اشاعه فساد دخالت دارد كه بايد در محل خود به آنها توجه شود.

اما از آنجايي كه سؤال حضرت عالي ارائه راهكارهاي فلسفه حجاب بود پس از اين مقدمه شما به نكات زير توجه ميدهيم.

1ـ بيان علمي و استدلالي و برهاني با تاكيد بر تفكر و انديشه محوري و پرهيز از هرگونه مطالب بي پايه و اساس و توهمات.

2ـ ايجاد پرسشهاي كه افراد را وادار به انديشه و تفكر نمايد.

3ـ بيان غير مستقيم به ويژه در مباحث جامعه شناسي و روانشناسي.

4ـ استفاده ابزاري از هنر به ويژه شعر، فيلم، نمايشنامه، عكساسلايد و ...

5ـ گسترش الگوهاي عملي به ويژه با موفقيت در دانش و پژوهش.

6ـ مقابله علمي با شبهات و پرهيز از هرگونه افراط و تفريط.

7ـ بهرهگيري از هرگونه شيوههاي آماري.

8ـ بهرهگيري از عوامل روانشناختي به ويژه تلقين و تكرار پر جاذبه و متنوع.

9ـ استفاده از پيامهاي كوتاه، جذاب، هيجان برانگيز در تابلوها و امثال آن براي اطلاع از نمونههاي عملي به كتابهاي فلسفه حجاب و حقوق زن در اسلام نوشته استاد شهيد مطهري مراجعه فرماييد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.